1 april

Tiden går fort! Colin är lite drygt 3 månader gammal och vi har börjat lära känna den lilla människa som flyttat in hos oss lite bättre :) Det händer hela tiden något nytt och det är så häftigt att få följa hans utveckling. Det känns så självklart att just Colin finns hos oss. Tänk att det var en så fantastiskt fin liten kille som bodde i min mage!

Han väger numera 7200 g och är 63 cm lång, en stor kille alltså. Han äter bra, och har sedan 2 månaders ålder sovit ungefär 7-8 timmar i sträck per natt (och sedan ytterliggare lite till efter ett mål mat). Någon gång händer det att han vaknar till mitt i natten men han brukar då somna om snabbt efter en matning.

Kläderna växer han ur i en rasande fart, strl 56 och 62 känns det knappt som om vi hann använda, haha. Nu är det 68 och snart 74 som gäller. Väldigt rörlig har han hunnit bli med. Häromdagen rullade han över från mage till rygg i sitt babygym, och blev nog lite förvånad själv :) Det där riktiga skrattet har inte kommit ännu men jag tror inte att det dröjer så länge till!

I förrgår var det dags för tre-månaderssprutorna. Jag tyckte nog nästan att det var värre än Colin, haha. Han började gråta efter några sekunder, men det gick snabbt över. Efter lite mat kändes det bättre (är ju en matglad kille!). Det bästa var i alla fall att han inte verkade känna av vaccinet särskilt mkt, han sov lite mer den kvällen och natten bara, men det var vanligt enligt sköterskan. 

Nu är det en otålig liten kille som ligger här och gnäller, dags för mat kan jag tänka ;)

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt namn, tack!
Kom ihåg mig?

Har du någon mail? (publiceras ej)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad är det nu du vill säga?

Trackback
RSS 2.0