Vecka 26

Nu vecka igen, och bebis börjar bli stor därinne. En riktig vilde har han varit idag och rört sig mycket i mammas mage på jobbet. Igår kväll när jag skulle sova kände jag hur det tryckte och spände över nedre delen av magen. När jag kände där så var det som en hård utbuktining - vi tror att det var hans lilla huvud :) Han gillar tydligen att ligga så, med huvudet nedåt. Det gjorde han på UL med, men än så länge finns det väl "gott" om plats för att vända sig...

Har börjat kika på hemsidor på nätet, känner att det snart är dags att beställa vagn. Jag vill vara ute i relativt god tid, eftersom det kanske kan dröja innan man får hem den, eller så går det jättefort. Svårt att veta. Skönt om man har den saken fixad.

I helgen var det förresten stor invigning av duschen i nyrenoverade badrummet! Så härligt att kunna njuta av en skön dusch på ovanvåningen, istället för i den spindel-härjade källaren.. usch! V har gjort det jättefint. Tur han hade en hjälpsam jobbarkompis som ställde upp när det behövdes :) Dock var ett av de två handfaten från Hafa vi beställt från Bygghemma sprucket (vi ska ha två ovan-på-liggande skålar). Så typiskt! Som tur var skulle de skicka nytt. Inga problem där inte, V vet uppenbarligen vad han ska säga :) Hoppas det kommer i veckan så vi äntligen får varsitt handfat!


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt namn, tack!
Kom ihåg mig?

Har du någon mail? (publiceras ej)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad är det nu du vill säga?

Trackback
RSS 2.0