Ny bil?

Söndag och helgen har gått fort som vanligt! Igår var vi och provkörde en Audi A4 1.8 t för att få ett hum om vad det är vi vill ha. Vi fastnade nog båda för den, men än så länge blir det inget köp. Det var något liknande den här vi tänkt oss. Den gick riktigt bra! Bensinförbrukningen är väl en viktig anledning till bytet... En sån här Audi drar ungefär en tredjedel av vad vår Jeep gör! Även om vår Grand Cherokee är en riktigt bra bil så känns det nu som att vi vill ha något mer bränslesnålt, särskilt då man bor lite utanför stan.

Förmodligen blir det (om vi hittar rätt objekt såklart) affär innan årsskiftet, och innan prinsen tittar ut. Dock är det först vagn som står på tur :) Snart ska vi beställa, nu är det trots allt bara 3 månader kvar innan vi väntar tillökning. Vi har inte inhandlar så mycket saker ännu förutom kläder till lillkillen - trodde inte att jag skulle hålla mig så länge! Samtidigt börjar det nu kännas som att man vill ha lite saker i ordning, för att stressa och vara ute i sista stund är inget för mig :)

Nu blir det nog lite filmms i soffan som en bra avslutning på helgen. Igår tittade vi på The curious case of Benjamin Button som var riktigt bra! Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig av filmen, handingen var ju lite speciell, men överlag gillade vi den riktigt mycket.



Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

skoj att köra bil =) vi ska också byta bil, men kommer nog välja en passat. audi a4 är fin men lite liten tycker vi.



kram!

2009-09-21 @ 19:15:55
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Cecilia

Vi hade en A4 tidigare och älskade den:) Så ni gör nog ett bra köp! Vi kommer också att byta bil så småningom då vi har en Saab 9-3 just nu och den är lite liten..



Det var verkligen jättehäftigt med 3D! Jag är så glad att vi bestämde oss för det:) Man kunde se allting så himla tydligt, små fingrar och tår, en liten plutmun osv.. Underbart! :)

Kram!

2009-09-23 @ 10:46:27
URL: http://ceciliasdrommar.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Nej, vi har inte köpt någon åkpåse ännu.. Har inte kunnat bestämma mig! Vi har också kikat på Bugaboos egna, gillar den stilrena designen men har inte klämt och känt på någon i verkligheten ännu - bara kollat på nätet.. Det finns ju så otroligt många olika fabrikat, utseenden och prisklasser.. Det är ett svårt val! :)

Jag minns inte om jag frågat tidigare, men har ni börjat fundera på rara pojknamn? Några favoriter? :)

Kram!

2009-09-25 @ 20:54:29
URL: http://ceciliasdrommar.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Nej men nu måste du faktiskt ta och uppdatera! Kan tänka mig att det börjar hända massor på bebisfronten hos er? Hur mår du? Hur långt har ni kommit med alla inköp? :) Kram

2009-11-09 @ 10:44:46
URL: http://ceciliasdrommar.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Ditt namn, tack!
Kom ihåg mig?

Har du någon mail? (publiceras ej)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad är det nu du vill säga?

Trackback
RSS 2.0