Hicka

När jag skulle sova en kväll kände jag något som måste ha varit hicka i magen! Det var ett rytmiskt tickande som jag inte känt förut. Sedan kom en väldigt tydlig rörelse då han förmodligen vände på sig, och hickan kom djupare innifrån magen. Likadant kände jag idag på jobbet. Så sött! Det märks att han börjar bli starkare nu, alla rörelser är mer kraftiga.

På fredag (nästa vecka) är det dags för nästa besök hos BM. Tänk att det redan har gått tre veckor då sedan det förra! Vi har även fått inbjudan till föräldragrupp. Träffarna sker vid fyra tillfällen i oktober. På förmiddagarna såklart, så halva dagen måste jag ta ledigt från jobbet. Men å andra sidan gör man bara detta en gång, och det känns nog bra att gå.

Imorgon blir det lite kalas här hemma - jag ska tom försöka mig på att göra tårta :) Och jag är ingen konditor direkt!

Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

haha jag tyckte att hickningarna var lite irriterande i början, när man skulle sova :-)



var känner du hickningarna?

jag har alltid känt dom långt ner i magen och tydligen ligger bebisen neråt med huvudet då.



kram

2009-09-15 @ 21:29:44
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Cecilia

Åh vad härligt! Mysigt när man märker av bebisen alltmer, på flera olika sätt! :)

Tycker det börjar bli dags för en magbild snart igen.. Kram!

2009-09-17 @ 11:01:30
URL: http://ceciliasdrommar.blogg.se/
Postat av: Maja

visst är det gulligt med hicka? började jag också känna för ett par veckor sen :)



här nere är föräldraträffarna inställda pga influensan.. just nu iaf. Vet inte hur det kommer se ut för vår del senare i höst..

2009-09-19 @ 21:03:04
URL: http://majapirayan.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Nu har vi varit på ultraljudet och vet vad det är för en liten filur i magen.. Det är en liten tjej! :)

Hoppas allt är väl med er! Kram!

2009-09-20 @ 10:18:06
URL: http://ceciliasdrommar.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Ditt namn, tack!
Kom ihåg mig?

Har du någon mail? (publiceras ej)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad är det nu du vill säga?

Trackback
RSS 2.0