Kristihimmelsfärd

Vilket betyder en ledig dag mitt i veckan - härligt! Många tar ju semester imorgon, men jag tänkte att det är lika bra att jobba, sparar hellre lite fler semesterdagar till hösten. Jag har passat på att fixa och dona lite här hemma så slipper man det till helgen :) V är iväg och extrajobbar lite. Mycket att göra vid den här tiden på året!

Igår var vi och kikade på lite saker till badrummet, men det blev inget köp ännu. Det var en sån här vi var lite sugna på. Dock hade jag inte trott att den skulle vara riktigt så stor. Får fundera lite. Är ett tag innan vi ska riva ut hela badrummet men man kan ju köpa lite saker efterhand, då man springer på något. Tror att vi har det ganska så klart redan nu hur det ska se ut (i stora drag iaf). Vi vill ha helt vitt kakel på väggarna, lite större rektangulära plattor, på golvet blir det svart granit - riktigt snyggt. Mestadels kommer nog badrummet gå i dessa färger, svart och vitt. Vi vill gärna ha det ganska avskalat. Handdukar och liknande går ju alltid att variera med färg för att få ett lite annat intryck om man vill det.

Annars har jag och BB mest myst här hemma. Jag har äntligen läst ut boken Jane Eyre som jag påbörjade för evigheter sedan! Superbra bok, som jag önskar inte hade tagit slut riktigt så fort. Känner nu att jag behöver lite nya böcker (ibland kommer man in i sådana där riktiga läsperioder). Har dock inte blivit så mycket med läsandet på sistone, kvällarna har blivit på tok för korta haha (pga trötthet). Risken att man somnar innan man ens öppnat boken är alltför överhängande och då blir det helt enkelt inte av!

Vi får se vad resten av dagen har att erbjuda. Kanske lite fortsatt hemmafix...eller nåt.

Kommentarer
Postat av: M i m m i s | D e s i g n

Svar: Hehe okej, nu vet du det i alla fall ;) Nej det var verkligen ett riktigt skojarjobb!



Ja, Marcus sa det också - vad roligt! Jag tänkte ringa och boka bord i morgon så att man inte har en himla otur att det är fullt just då. Så våra män får komma överens om en tid då de ändå träffas på jobbet i morgon :)



Du får gärna låna mina Twilightböcker om du vill ha något att läsa! Det finns ju fyra stycken och dem är de bästa böckerna jag läst! Tyckte du om filmen så kommer du tycka om böckerna ännu mer :)



Kramar

2009-05-21 @ 20:14:41
URL: http://mimmisdesign.blogg.se/
Postat av: M i m m i s | D e s i g n

Tack och tack själva! Ja det ska bli spännande på torsdag och även på onsdag ;) Vi kommer förhoppningsvis inom er efter visningen! Det blir väl efter fem någon gång skulle jag tro :) Kraam

2009-05-25 @ 22:03:12
URL: http://mimmisdesign.blogg.se/
Postat av: M i m m i s | D e s i g n

Hej! Ja det var synd men vi har ju som sagt ingen brådska :) Idag har jag jobbat och det gick bara bra, jag ska jobba i morgon med :)



Jag hörde förresten om samtalet på jobbet, haha så tokigt det kan bli att hon också var det! Du måste berätta mer om det nästa gång vi ses :)



Kramar

2009-05-28 @ 20:20:59
URL: http://mimmisdesign.blogg.se/
Postat av: M i m m i s | D e s i g n

TACK! :) Jag har mestadels målat men också fixat i ordning bord & stolar osv. Det kommer att bli sådant jobb i 1-2 veckor innan de öppnar för gästerna, sedan ska jag sitta i receptionen!



Hehe jag förstår att du är nervös, men nu är ni i alla fall två om det :P även fast det kanske inte hjälper i just denna situationen haha.



Lycka till i alla fall! Kramar

2009-05-30 @ 18:05:11
URL: http://mimmisdesign.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Ditt namn, tack!
Kom ihåg mig?

Har du någon mail? (publiceras ej)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad är det nu du vill säga?

Trackback
RSS 2.0