Shopping!

Idag blev det faktiskt att vi tog en runda in till stan. Nu när man är "lantis" blir det ju inte så ofta :) Jag har insett att min garderob börjat bli lite begränsad (ändå är jag bara i vecka 15, 16 på tisdag), men magen syns klart och tydligt ändå!

 Vanliga jeans börjar bli riktigt obehagligt, särskilt när man sitter framför datorn en hel dag på jobbet. Då kan jag få lite ont i magen och det är ju onödigt. Trots att jag kör på tricket med gummiband i knapphålet trycker dragkedjan på. Och leggings vid så blött och kallt väder som det varit nu känns inget lockande.... I alla fall inte för mig som är ganska frusen!

Så idag handlade jag alltså mitt första mammaplagg :) En jeanskjol från Vero Modas mammaserie, Mamalicious. Med den mjuka mudden kan jag säga att det var riktigt skönt. Ett skönt stöd över magen och inget tryck alls! Hoppas att jag kan ha den ett bra tag till, svårt att veta hur kroppen förändras, det är ju så olika för alla. Dock behövde jag något just nu, och den blir bra under sommaren i alla fall, med eller utan leggings. Sedan köpte jag en skjorta på Gina Tricot i vid modell med mkt plats för mage som jag kan ha läänge :)



Den fanns bara kvar i brunt och vitt, men då jag inte har något brunt kunde det vara kul med något annorlunda. Förra veckan köpte jag ett par gladiatorsandaler men dem har jag tyvärr inte fått användning för ännu... Någon gång är det väl dags för lite värme igen?

Passade förresten på att köpa lite jordgubbar idag som ska jag festa på ikväll. Vansinnigt gott, och något jag längtat efter!

Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

ja jag kunde inte ha ett enda par av mina byxor när jag var i vecka 15 haha... just underdelar kan vara skönt att ha några rena mammaplagg, men annars är ju modet så att man kan köpa vanliga tunikor och klänningar som har plats för magen =)



när har ni tid för UL?



kram!

2009-06-13 @ 18:06:32
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: M i m m i s | D e s i g n

Kul att du köpt dina första mammaplagg!



Svar: Ja det är jättefint där också :) Yes, jag ska sköta bloggen hihi. Kul att fota och lägga ut bilder där!



Vad roligt att du redan läst ut den andra boken :D Visst var den sorglig?! Fyran är min favorit av Twilightböckerna, du ska få den sen också :)



Oh, blev gratängen bra? Vi var hos marcus föräldrar igår och grillade i deras stuga, trevligt! Idag tar vi det mest lugnt, ni då?



Kramar

2009-06-14 @ 12:43:23
URL: http://mimmisdesign.blogg.se/
Postat av: Erika

Jo vi har en Bugaboo cameleon till Elwira. Hade vi inte bott såpass centralit som vi gör hade jag inte köpt den. Men den är en helt perfekt cityvagn. Det finns verkligen vagnar till allas önskemål just nu och utbudet är väldigt stort.

Viktigast är att köpa en vagn som passar sin livsstil. Kram till dig och lill bebis =)

2009-06-14 @ 20:53:24
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Erika

ja det ska bli jättekul och de kommer som du säger få mycket glädje av varandra =) och det var lite av "planen" att skaffa två tätt om allt skulle gå bra med elwira.

Idag har vi mest pussats eftersom hon lärde sig det idag, hur underbart som helst!

2009-06-14 @ 21:11:17
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Ditt namn, tack!
Kom ihåg mig?

Har du någon mail? (publiceras ej)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad är det nu du vill säga?

Trackback
RSS 2.0