Ny vecka

Då var det måndag igen! Dagen har bara rusat iväg för min del. Dock kunde det gott ha fått vara helg ett tag till... :) Skönt med en extra dag, och vi fick gjort väldigt mycket på söndagen. Lördagen däremot.. vissa dagar orkar man verkligen inte göra något.  Men det är skönt det också. Midsommarafton var en enda lång orgie i mat - vi åt och åt, tills det kändes som om man skulle spricka. Lunch med sill, sedan jordgubbstårta, därefter grillat och ännu mera fika. Tur att det inte är så i vanliga fall! Då hade man nog lagt på sig ett par kilo eller två.

Idag är det precis två veckor kvar till ultraljudet (märs det att jag väntar?). Hoppas så på att allt bara ska se bra ut, så man kan bli liite lugnare :) Då vi väldigt gärna vill veta könet hoppas vi såklart få reda på detta, men det är naturligtvis osäkert om barnmorskan kan ge klara besked. Annars kanske vi bokar in något privat UL. Är vääldigt nyfiken :) Vem är du som gömmer sig därinne?

Kommentarer
Postat av: Erika

Ja absolut! de fem första månaderna med elwira kunde man knappt se att jagr gravid =)men sedan satte det fart och började synas. så ja magen har kommit snabbare nu, men det gör mig ingenting för desto större desto finare tycker jag =) Denna bebis är placerad i framvägg och Elwira låg i bakvägg, så det kan bero på det också att magen kommer snabbare. Men eftersom det är 2:a graviditeten så är ju magen redan "uttänjd" och mer förberedd denna gång. Hoppas ni mår bra?

2009-06-22 @ 20:54:51
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Maja

ja visst är det kul när det börjar synas lite, vissa dagar tycker jag det syns mer än andra... :)



ja det är ju rätt illa om den ena jättegärna vill ta reda på könet och den andra inte vill veta alls. Underlättar ju lite om man är lika på det planet ;) vi var lite tveksamma båda två till det där..men nu har vi nästan bestämt oss att inte ta reda på könet. Men man kommer säkert sitta och stirra sig förblindad på bilderna sen för och försöka se själv haha ;)



2009-06-23 @ 09:33:18
URL: http://majapirayan.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

jag vet precis hur det är att längta efter ultraljudet! är så glad att vi gjorde ett i vecka 13, det andra kändes såå långt bort =)

hoppas ni får veta vem som ligger där inne, det fick inte vi tyvärr.



kram

2009-06-24 @ 12:23:28
URL: http://evelinas.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Ditt namn, tack!
Kom ihåg mig?

Har du någon mail? (publiceras ej)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad är det nu du vill säga?

Trackback
RSS 2.0