Nu vet alla

Eftersom chefen inte var på plats igår så berättade jag för honom idag. Han visste att det var något som jag skulle säga, men inte vad. Rimligen misstänkte han något, det samtalet har ju inträffat ett antal gånger tidigare på jobbet, haha (de flesta har redan barn).

Han tog det väldigt bra. Min chef är väldigt framåtsträvande, och ser alltid möjligheter istället för hinder. Han började genast göra upp planer för hur det hela skulle lösas, med mammaledighet och så. Vi är ju en ganska liten arbetsplats. Sedan kramade han om mig och gratulerade. Känns som en stor lättnad att nyheten nu är ute på jobbet med! Berättade för en annan nära arbetskamrat också. Hon hade redan misstänkt det, vilket bevisar att det redan börjar synas på mig, trots att jag bara gått in i vecka 14 precis! Nu behöver jag åtminstone inte tänka på att dölja magen mer och det blir skönt :)

Magen har blivit otroligt svullen redan nu! Undrar hur detta ska sluta :) Men den riktiga bebismagen har väl inte kommit riktigt än. Vi läser om bebis utveckling vecka för vecka, roligt att följa utvecklingen där inne även om det är så svårt att förstå att det verkligen händer så mycket. Såå mycket märker man ju inte själv. Nu börjar pyret närma sig hela 10 cm, och har ungefär uppnått storleken av en tennisboll. Häftig känsla. 

Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

det går jättefort =) jag var med svullen i början, men den riktiga bebismagen kom i vecka 17-18 tycker jag!



kram

2009-06-02 @ 22:05:09
URL: http://evelinas.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Ditt namn, tack!
Kom ihåg mig?

Har du någon mail? (publiceras ej)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad är det nu du vill säga?

Trackback
RSS 2.0