Ett litet underverk

Ett litet underverk, för det är precis vad som bor i min mage just nu :) Ett efterlängtat mirakel.

Jag går in i vecka 14 imorgon, och fastän magen har varit väldigt svullen länge nu så är det nästan först nu man börjar förstå. Det är väl nu den riktiga magen börjar synas. Jag har haft vida tröjor och tunikor på jobbet men ändå hade inte undgått min närmsta chef. Berättade för henne idag, men det var ingen nyhet tydligen. Hon visste redan, haha. Märkligt hur en del kan känna sånt på sig. Jag var riktigt nervös inför avslöjandet men hon tog det bra och gratulerade och verkade uppriktigt glad för min skull.

Beräknad födsel enligt BM var 7 december så det är datumet vi ser som målet just nu. Förmodligen kommer datumet ändras vid ultraljudet som är först den 6 juli. Låång väntan! Nu är vi dock inne i juni så det är bara ungefär 5 veckor dit. Men det är ändå lång tid tills dess. Tur att man har fullt upp på jobbet så tiden går fort! Mycket övertid har det blivit. De första veckorna har jag varit väldigt trött, och kvällarna har blivit korta, men oftast har det hjälpt om jag sovit efter jobbet :) Dock hoppas jag att tröttheten ger med sig lite nu...

De första symptomen jag märkte av var som sagt trötthet, extrem hunger och lite halsbränna... Och svullen mage sedan också. Jag trodde inte att det skulle synas så snabbt. Annars har jag kommit lindrigt undan gällande graviditetssymptom. Den 10 april fick vi ett plus, och det kom som en chock. Vi reagerade som de flesta - kunde inte förstå! Jag tog inte mindre än fyra (!) test. Man kunde inte förstå att vi var så lyckligt lottade, att vi blivit belönade med en sådan gåva. Att få barn är ju det största som finns! Sedan kom naturligtvis oron också - tänk om något går fel? Trots detta valde vi att berätta för nära och kära tidigt, de skulle också veta även om det gick snett. Efter vecka 12 kunde vi andas ut lite (även om BM sade att det inte är någon magisk gräns). Nu hoppas vi bara att allt går som det ska. Det finns naturligtvis inga garantier för någonting. Man måste tänka positivt och tro att det ska bli bra.

Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

nemen GRATTIS gumman!!! vad roligt! och vilken underbar överraskning =)

ja nu framöver kommer du märka att det växer, det var väl förra veckan det sa pang på mig och nu är det verkligen en hård liten bebismage längst ner =)



gud så roligt att vi kan följas åt, säger som du att man läser ju allt man kommer åt =)





kram!

2009-06-01 @ 20:15:58
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: M i m m i s | D e s i g n

Åh vad kul att det nu är officiellt på bloggen :D Vi är så himla glada för er skull! Skönt att du sluppit illamåendet än så länge :)



Ja, det tar ganska exakt en halvtimme att köra till jobbet. Idag har jag skrivit på papper så nu är jag anställd! Det känns superbra :)



Haha ja, vänta bara tills du får de andra böckerna! De är verkligen jättebra. Jag älskar sättet som Stephenie Meyer skriver på.



Vi kommer väldigt gärna på lördag! Ja, på söndag ska vi nog på husvisning igen :) Man får ju fler hus-erfarenheter vilket kan vara bra när man jämför och värderar olika hus och samtidigt försöker komma på hur man själv vill bo.



Kram kram

2009-06-01 @ 21:09:08
URL: http://mimmisdesign.blogg.se/
Postat av: Nadja

sv: tack för din kommentar om huset, vi saknar utrymmet som du beskriver. Speciellt nu när man fått barn och nästa sommar är hon så pass stor att hon kan utnyttja trädgården och leka i än att ta henne till en lekpark i stan :D Får se hur de blir, väntar på andra husvisningen idag för att se om de blir budgivning för än har inga bud kommit in.

2009-06-02 @ 12:49:09
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Postat av: Erika

ja det var verkligen ingen rolig händelse, men som sagt tur att hunden klarade sig och att det inte var ett barn som satt och sov i en bilstol...

2009-06-02 @ 13:39:35
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Elin

Åh, va kul för er!! Grattis!!! :)

2009-06-02 @ 19:11:19
URL: http://borgstromelin.blogg.se/
Postat av: Marlene

Åh väntan på ultraljudet är sååå lång. Men efter det så kommer tiden bara att flyga iväg! Lycka till och ett stort GRATTIS! :)

2009-06-02 @ 22:11:38
URL: http://ihuvudetpamarlene.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh vilket fint inlägg.

Grattis till ert lilla Mirakel!

Lycka till!

2009-06-03 @ 03:58:48
URL: http://linaishav.blogg.se/
Postat av: Emma

Härligt att du ser det som en gåva, för det är precis vad det är! :)



Jag känner igen känslan av att vara gravid, men det blev att jag gjorde abort pga min ålder och andra faktorer.

2009-06-17 @ 20:02:16
URL: http://livingpoet.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Nej men åh! Har inte tittat in här på ett antal dagar och fick mig en rejäl överraskning:) Vad roligt för er! GRATTIS!

2009-06-22 @ 17:15:09
URL: http://ceciliasdrommar.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Ditt namn, tack!
Kom ihåg mig?

Har du någon mail? (publiceras ej)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad är det nu du vill säga?

Trackback
RSS 2.0