Ultraljud!

Igår var vi som sagt på ultraljud. Fick smita lite tidigare från jobbet och det var såklart lite nervöst innan. Vi fick vänta i 30 minuter innan det äntligen blev dags. Jag såg direkt att det lilla hjärtat slog, och vi fick se armar, ben och det lilla huvudet. Så häftigt! H'n låg med benen lite korsade och armarna över huvudet. BM sa att allt såg bra ut, och det kändes så skönt.

Dock fick vi lite oväntade nyheter. Hon sade att vi inte var så långt gånget som vi trott. Jag var tydligen bara i vecka 16 (15+4)! Beräknad födsel - på julafton! Inte i början av december (7:e) som vi först trott. Haha, jag som sagt att det gärna fick bli så långt från just den dagen som möjligt. Där fick man :) Men det viktigaste är ju såklart att vårt lilla pyre mår bra, och finare julklapp kan man faktiskt inte få. På torsdag går vi in i vecka 17 - igen :)

Något som var kul är att vi får göra ett UL till då det var så pass tidigt. Om två veckor blir det ytterliggare ett, och vi längtar så mycket! Tänk att få se vårt lilla mirakel igen. Hoppas vi kan se könet då med :) Frågade BM men hon sade att det var svårt så tidigt. Jag hade verkligen ingen känsla alls för om det är en flicka eller pojke. Först trodde jag på flicka, men ärligt talat så har jag ingen känsla alls för det.

Kommentarer
Postat av: Marlene

Lite tråkigt för er, men huvudsaken är ju att den lill- mår bra! :)

Var gärna med och gissa när vår bebis kommer :)



Kram

2009-07-07 @ 22:14:24
URL: http://ihuvudetpamarlene.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilken julklapp ni kommer att få=), Hoppas du får njuta av din kommande graviditet.



Ha det bra och ta hand om dig och magen=)

2009-07-08 @ 06:37:24
URL: http://fruengstrom.webblogg.se/
Postat av: Maja

härligt att ni också fått se ert lilla pyre nu! oj, ja det kom lite som en överraskning då förstår jag :) men det blir ju som du sa, en fin julklapp iaf hihi! det var ju så för mig också, att datumet flyttades ganska långt fram.. är nog ofta så. men viktigast att det mår bra!

Jag började känna rörelser och små "sparkar" dagen efter ultraljudet, hon sa att det ofta var så att när man varit på ultraljudet och sett den röra sig så kunde man lättare känna rörelser.. kanske nån psykologisk spärr där.. innan har man haft så svårt och tro på att det finns nåt därinne :) iaf för mig, så hon hade rätt! du kommer nog börja känna om nån vecka eller två!



fick ni några fina bilder med er hem?

2009-07-08 @ 08:06:10
URL: http://majapirayan.blogg.se/
Postat av: Therese

Oh va spännande. Sådan tur i otur hade vi också. Första ul gjorde vi alldeles för tidigt så vi fick komma tillbaka. Sen fick vi ju göra massvis av fler eftersom allt inte gick som det ska men det är en annan historia...

Hoppas ni kan få veta könet vid nästa ul. då blir det ju faktiskt lite lättare att planera framöver även om det itne är 100% tillförlitligt.

2009-07-08 @ 10:02:57
URL: http://likie.webblogg.se/
Postat av: Snickaren

Jag tror att de är en flicka :) känns så jag är ju trots allt far till barnet visar stolt upp ul bilderna för alla på jobbet hihi

du är så vacker mitt hjärta

2009-07-08 @ 13:22:22
Postat av: Viktors högra hand!

hehe vad roligt:D Jag längtar tills det blir min tur! Såg bilden. riktigt häftigt:) Måste varit en speciell känsla att höra ljuden och se det på skärmen!



Vi syns och hörs! //Marcus

2009-07-10 @ 21:19:40
Postat av: Elin

Hittade precis din blogg och kommer såklart följa den! Älskar gravidbloggar och den här var ju lite speciell eftersom det troligtvis blir en julaftonsbebis =) MYSIGT!

2009-07-14 @ 10:06:33
URL: http://barnochfamilj.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

det är ju himla vanligt att man flyttas tillbaka några dagar, går man efter sista mensen så måste man ha 28 dagars menscykel med äl på dag 14. Och det har ju inte alla =).

Du kanske går över tiden så det blir ett januaribarn då!



2009-07-14 @ 10:14:03
URL: http://evelinas.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Ditt namn, tack!
Kom ihåg mig?

Har du någon mail? (publiceras ej)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad är det nu du vill säga?

Trackback
RSS 2.0