Semester!

Äntligen kan man få njuta av åtminstone två veckors ledighet! Nu ångrar jag nästan att jag inte tog fler, men samtidigt kommer det bli skönt att kunna vara ledig lite till hösten med. Att ta lite strödagar här och där kan vara bra det också!

Idag har jag varit en sväng i stan. Hittade äntligen ett par jeans som jag kan ha! Byxor har verkligen varit något jag saknat. Att ha mina vanliga med gummiband i midjan funkar visserligen men är inte vidare skönt. Nu har jag ett par riktiga mamma-jeans från H&M med (skön!) mudd. De är inte supertajta men sitter bra, och jag räknar med att lägga på mig lite här och där dessutom :)

På mama-avdelningen hittade jag dessutom en jättesöt vit tunika i precis den modell jag letat efter; lite tajtare resår över bysten och vidd nertill. Perfekt för en mage att växa i :) Imorgon ska jag också till stan med en kompis och kika i lite butiker, man kan ju förhoppningsis hitta något snyggt i form av toppar och tunikor på "vanliga" avdelningarna med!

Känns perfekt att hinna med lite shopping nu om dagarna - när man alltid jobbar är helgerna för det mesta uppbokade redan. För närvarande är det ju renovering som pågår här hemma. All gammal badrumsinredning (toalett, handfat, bidé och badkar) ligger i trädgården och väntar på att köras till tippen. Tur att det fungerar med vårt badrum i källaren som också har dusch!

Kommentarer
Postat av: Maja

härligt med semester :) jag börjar min nästa vecka, längtar! åh jag vill också ha mammabyxor, jag tycker inte jag hittar några. har kollat h&m men tyckte inte där fanns nåt speciellt.. jag har inga byxor alls och ha just nu, allt är för smått. Så just nu kör jag tights/kjol eller klänning. Har iofs två par byxor som går till knäna men man behöver vanliga jeans också! får leta vidare :) tycker utbudet är lite dåligt, iaf på h&m här.



Ja det förstår jag, man vill ju gärna va i den veckan man har räknat efter från början.. helt plötsligt flyttas man bakåt! jag hade ju typ 17 dagar som det skiljde.. så det är också ganska mycket. Fast det hade jag räknat med.. jag har inte haft så punktlig mens så jag har väl känt från början att datumet säkert inte stämde :)



Ja, bara dagen efter UL började jag känna första rörelserna.. det kommer nog du också göra snart. Hon sa det också på UL att man oftast börjar känna däromkring..särskilt när man har sett det lilla livet, då kanske hjärnan äntligen fattar att det lever nåt därinne och då kanske man lättare kan känna efter, vad vet jag :)



2009-07-13 @ 16:30:17
URL: http://majapirayan.blogg.se/
Postat av: Snickaren

Du blev kanonfin i dina nya kläder. Kanske hittar du nått fint idag med :) kl är 6.21 ska snart köra tänkte hämta min hammare Om jag hittar de hihi. Ha så kul

2009-07-14 @ 06:22:58
Postat av: Fru Evelina

vad härligt med semester, även om det bara är två veckor! kan ju vara bra att spara ifall det blir tungt för dig på slutet av graviditeten!



ja visst vill man kunna säga hon eller han =)? hoppas ni får veta!



kram

2009-07-14 @ 10:11:40
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Therese

Så skönt med semester:) Byxor under graviditeten hade jag också lite svårt med.

2009-07-14 @ 11:58:05
URL: http://likie.webblogg.se/
Postat av: Maja

ja det borde finnas en affär med bara mammakläder tycker jag :D kanske finns men inte här nere..



jag går in i vecka 20 nu. Har måndag som startdag, enkelt och komma ihåg ;)

Jag fick ju göra två UL men det var ju för att den låg dumt till första gången. Annars har man normalt bara ett, om det inte är nåt man vill följa upp senare.. tex för att se att den växer som den ska. Men inte i normala fall... men hon sa sist att jag kunde göra ett till längre fram, typ efter v 30 för att se att den växte bra. Men det är nog frivilligt, jag kommer nog inte göra nåt mer om det inte är nödvändigt.



2009-07-14 @ 16:18:45
URL: http://majapirayan.blogg.se/
Postat av: Marlene

Det är kul att fixa och dona inför bebisens ankomst. Ett tips; köp inte för mkt mammakläder.. de är inte så lång tid de passar.. sen sitter dom obekvämt. Hehe. Kram :)

2009-07-15 @ 10:53:46
URL: http://ihuvudetpamarlene.blogg.se/
Postat av: Maria

Ha en underbar semester=)

Ha det bäst!

2009-07-17 @ 20:48:23
URL: http://fruengstrom.webblogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Ditt namn, tack!
Kom ihåg mig?

Har du någon mail? (publiceras ej)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad är det nu du vill säga?

Trackback
RSS 2.0