Nu vet vi vad det blir

Jag trodde inte att jag skulle vara så nervös inför ultraljudet idag då vi redan gjort ett, men det kan jag säga att jag var! Jag sov riktigt dåligt inatt, vaknade flera gånger och väntade bara på att det skulle bli morgon kändes det som. Vi var hos barnmorskan på förmiddagen, och den här gången slapp vi minsann vänta innan det blev vår tur!

BM var jättebra, trevligare än hon vi hade sist. Den nya var egentligen pensionär men gick in extra och jobbade då det behövdes, och det kändes bra att hon var så erfaren. Hon pekade hela tiden ut vad vi såg så att vi hängde med, haha. Där är hjärtat med dess fyra kammare, ögonen, benen, armarna, blåsan osv. Vi fick se allt som hon tittade efter och det såg så bra ut. Vilken lättnad! Det lilla hjärtat slog så fint. Bebisen var dock inte så rörlig (tror verkligen den brås på pappan, haha - kvällspigg och lite morgontrött).

Jag var såklart tvungen att fråga om hon kunde se könet. BM sade att hon alltid låtsas om som att hon inte ser något, då alla inte vill veta och det förstår man ju såklart! Sedan undrade hon om vi inte sett det själva, och vi bara skakade på huvudet. Hon har väl lite större vana av att tyda de där ultraljuds-bilderna, haha. "Det blir en kille", sa hon. "Är det helt säkert då?" frågade jag. "Ja", svarade hon och skrattade till. "Det gick inte att ta miste på!" Datumet blev flyttat igen till 21 december, så nu är det vad som gäller. Jag är alltså i vecka 19 (18+3). På måndagar går vi in i ny vecka.

Så nu vet vi att det blir en liten prins. Känns så häftigt att veta; nu är det lite enkare att föreställa sig vem som ligger där inne! Vår efterlängtade skatt. Vi kan köpa lite roliga kläder (även om vi nog får en hel del) och planera barnrummet med som ska renoveras :)

Kommentarer
Postat av: Marlene - Blivande Mamma

Åå vad kul! :)

Kram

2009-07-23 @ 19:22:34
URL: http://ihuvudetpamarlene.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Nej men ååh vad häftigt!! Grattis får jag väl lov att säga då:) Spännande!

Jag har vid flera tillfällen drömt att det bor en liten tjej i min mage, kanske stämmer det också:) Det dröjer inte så många dagar innan vi, förhoppningsvis, får reda på det!

Ha en jättebra kväll!

Kramar!

2009-07-23 @ 20:14:55
URL: http://ceciliasdrommar.blogg.se/
Postat av: Marlene - Blivande Mamma

Hehe jag är också på tok för nyfiken för att vänta 9 månader ;b Ångrar inte en sekund att vi tog reda på vad det blir.. Kram

2009-07-23 @ 21:04:52
URL: http://ihuvudetpamarlene.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

åååå vad roligt att ni vet!! Visst känns det lite magiskt att få veta innan =)?

har ni några fina namnförslag då? blir ju lättare när man bara letar efter pojknamn =)



kram!

2009-07-24 @ 14:56:52
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Maja

aw en liten prins, grattis :) va kul! och va härligt att du börjat känna rörelser nu, jag sa ju det skulle komma i samband med UL ;) visst är det häftigt? det är samma för mig, när jag känner sparkar så ropar jag på sambon och så kommer han och då blir det helt lugnt. Haha så typiskt :)

2009-07-24 @ 20:10:27
URL: http://majapirayan.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Nej men, min kommentar som jag lämnade för ett antal dagar sedan verkar inte ha kommit fram?! Så tokigt! STORT grattis till beskedet om lillkillen i magen:) Oj oj oj, så häftigt!

Kramar!

2009-07-26 @ 21:52:02
URL: http://ceciliasdrommar.blogg.se/
Postat av: Sandra

Grattis! Visst är det härligt när man får veta könet, allt blir så verkligt plötsligt! Jättefin bebismage också!

2009-07-27 @ 21:14:05
URL: http://alexxandria.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Ditt namn, tack!
Kom ihåg mig?

Har du någon mail? (publiceras ej)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad är det nu du vill säga?

Trackback
RSS 2.0