Renovering

Just nu renoveras det för fullt i huset. Sovrummet är i stort sett klart så när som på några lister och fönster som ska målas. Vi har lagt golvet och det blev kanonfint!

Just nu är det vardagsrummet som fokus ligger på. Idag fick taket sig en omgång med vit färg och V pysslade med väggen som TV:n ska upp på. Särskilt viktigt är det med alla sladdar som ska döljas inuti väggen; den där kabelhärvan som brukar samla damm bakom tv-bänken är ju ingen hit! Imorgon blir det mer målning. Vitt, vitt, vitt blir det i vardagsrummet. Ljust och fint. Den illgröna heltäckningsmattan som ligger på golvet just nu ska också ut ; )

Efter imorgon har vi två helger på oss innan det är dags för inflyttning. Det har varit skönt att ha tillgång till huset med möjlighet till renovering innan den nya som köpt lägenheten tar över. Att flytta in i det som det såg ut vid köpet hade varit som att göra en resa 35 år bakåt i tiden! Det har i princip stått orört sedan nybyggnationen i början av 70-talet. Idag hittade jag t ex instruktionsmanualen för den gamla fläkten som suttit i köket hela tiden. Manualen var daterad till 1969, haha!

Som om det inte vore nog med en flytt, ska även mitt jobb flytta. Det blir någon helg efter men där blir det en hel del pyssel också. Alldeles nybyggt och fint kommer vi att få det i alla fall! Förhoppningsvis får vi ta en tripp till Ikea och välja lite fin inredning med :) Chefen brukar vara ganska generös. Jag förstår knappt att jag nästan varit på företaget i ett helt år nu. Tänk att man skulle ha sån tur och få ett sånt toppenjobb!

Kommentarer
Postat av: Lina

ja, jag förstår det. Måste vara så himla mysigt!

2009-02-08 @ 01:04:11
URL: http://carolinefrank.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Ditt namn, tack!
Kom ihåg mig?

Har du någon mail? (publiceras ej)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad är det nu du vill säga?

Trackback
RSS 2.0