Kontroll i vecka 38

Igår morse var vi alltså hos BM för en vanlig kontroll. Lite extra tänker man ju förstås på magen, om den växt eller inte. Jag tycker alltid själv att det är svårt att säga! Vår BM mätte magen och visst var det skillnad - förra gången i vecka 36 låg SF-måttet på 28, och nu hela 31 cm. Det kändes väldigt skönt att det hänt något! Men hon sa att det är en nätt mage jag har, svårt att tro att det är drygt två veckor till BF :) UL blir det ändå på måndag - vårt fjärde. Nu känns det dock inte som att vi behöver vara så nervösa, för växt lite måste han ha gjort.

Hjärtljuden var också bra, de var de som de brukade. Han låg på 138-142 slag per min. Först var det lite lägre så hon sa att han nog var lite morgontrött :) Och när jag tänker efter brukar han inte vara så aktiv på morgonen. BM frågade om han rörde mkt på sig om nätterna, men det tror jag inte. Jag sover ju ganska bra och brukar inte ens vara uppe på toa så det gör han nog inte, haha. Hade det varit mycket liv i magen då skulle jag nog vakna. Man kan ju i så fall hoppas hans dygnsrytm håller i sig även efter förlossningen ;)

Nu ikväll tar vi det lugnt här hemma efter storhandling och likn. Vi satte en pepparkaksdeg också som ska bakas ut imorgon, passar ju bra till andra advent med lite (saft)glögg och hemmagjorda pepparkakor!

Kommentarer
Postat av: Maja

tusen tack :) snart är det din tur! spännande

2009-12-05 @ 17:35:49
URL: http://majapirayan.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Ditt namn, tack!
Kom ihåg mig?

Har du någon mail? (publiceras ej)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad är det nu du vill säga?

Trackback
RSS 2.0