En bedrift

Dagen handlar mest om att ta det lugnt, läsa och koppla av - skönt! Idag vaknade jag upp till ett riktigt vinterlandskap, då det hade snöat ordentligt under natten. Utsikten från vardagsrummet är riktigt fin, med de snötäckta träden utanför.

Snart är julen här men det är svårt att veta hur firandet kommer se ut och var det kommer tillbringas. Mycket tankar upptas såklart av förlossningen och hur den kommer bli just nu. Särskilt då man är hemma och har tid att fundera. Än så länge har jag inte märkt något särskilt tecken på att det närmar sig, förutom lite mer sammandragningar och en aning mer orolig sömn om nätterna...

För övrigt, dagens bedrift blev det faktum att jag faktiskt lyckades göra lite pedikyr och måla mina egna tånaglar ;)

Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Det är så underbart med snö!

2009-12-16 @ 14:31:33
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Cecilia - gravid i v.38

Oh, snyggt jobbat med pedikyren!! Det lyckas inte jag med på egen hand längre.. :) Har du börjat känna av om förlossningen är på G än? Du skrev visserligen igår, men sånt kan ju gå undan nu mot slutet:) Kram

2009-12-17 @ 15:03:01
URL: http://ceciliasdrommar.blogg.se/
Postat av: Cecilia - gravid i v.38

Jaså, så högre blodtryck kan vara ett tecken på att det är på gång? Jag som hade högt blodtryck när vi var på kontrollen i tisdags.. :) Men vår barnmorska sa ingenting om att det kunde betyda något sånt, hon ville bara ta ett urinprov för att kolla så jag inte hade protein i urinen..



Jag känner av förvärkar ganska kraftigt emellanåt, igår kväll var det ganska många och i natt vaknade jag av tre förvärkar. Det är spännande! Tänk den dagen det bara kommer fler och fler.. :)

Kram!

2009-12-18 @ 10:44:25
URL: http://ceciliasdrommar.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Ditt namn, tack!
Kom ihåg mig?

Har du någon mail? (publiceras ej)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad är det nu du vill säga?

Trackback
RSS 2.0