Hos barnmorskan

I går var vi hos barnmorskan för besöket som vanligtvis görs kring vecka 25. De tog prover och allt såg bra ut! BM tyckte inte att min mage var särskilt stor, haha. Kan ha bidragit lite att jag hade ett vidare linne på mig dessutom.

Blodvärdet var precis på gränsen så jag ska börja äta Niferex varannan dag eller liknande. Hoppas att man inte får några större reaktioner på det, en del kan ju må lite illa och så. För mig som mått så bra hela tiden vore det skönt att slippa :) Vågen visade på en viktuppgång strax under fem kg.

Vi fick även lyssna på lillemans hjärtlud för första gången. Tog en liten stund innan hon hittade rätt ställe. Häftigt att höra det lilla hjärtat slå! 138-140 slag/min låg det på, vilket var helt normalt. Hon sa att det bör ligga mellan 110 och 160. Nästa besök blir om tre veckor. Jag frågade dessutom om svininfluensan, men BM ville varken råda för eller emot vaccinering. De hade inte fått några särskilda direktiv ännu. Man blir ju lite extra uppskrämd av medias rapportering som gravid, annars hade jag nog inte brytt mig särskilt.

Idag blev det en heldag på stan. Först besök hos frisören för en välbehövlig toppning av håret, och sedan shopping! Garderoben blir ju alltmer begränsad allt eftersom tiden går. Jag köpte ett par längre linnen, en kofta med knyt från Gina Tricot och ett par jeansleggings som var riktigt snygga. Fickor hade de också bak så de såg ut precis som vanliga jeans, även med en lite kortare tröja till. Perfekt mode för gravida! Vi fyndade även fyra små bodys till prinsen hos Babyproffsen. En lunch hann vi också med - shopping med en hungrig, gravid flickvän är ingen hit :)


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt namn, tack!
Kom ihåg mig?

Har du någon mail? (publiceras ej)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad är det nu du vill säga?

Trackback
RSS 2.0