Fars dag!

Idag har det varit fullt upp!
 
Först firade vi svärfar, och han fick ett mycket uppskattat kort. Behöver inte gå in på några detaljer men jag kan ju säga att vi hade skapat ett eget där vi klippt ihop det lite roligt vilket lockade till en del skratt ; ) Inget att använda för marknadsföringen av företaget direkt! Haha. Ibland behövs inte så stora medel för att det ska bli uppskattat. Bara att lägga ner tiden på att göra ett eget farsdag-kort (tack och lov för photoshop!) istället för att handla ett vanligt är ju så mycket roligare! Även min pappa fick bla ett litet kort som vi knåpat ihop själva.

V hjälpte till med svärföräldrarnas tak - de lägger glaserade pannor vilket blir fantastiskt snyggt. Ett måste då vi köper hus!

På tal om hus så svängde vi faktiskt förbi ett hus på vägen hem som vi blev väldigt intresserade av! Det ligger helt perfekt, är i lagom prisklass och vore ett perfekt projekt för oss. Vi har båda storslagna planer, haha. V kan ju allt om husbygge, renovering och inredning så det blir inga problem. I jobbet har han ju gjort allt av detta. Dessutom så känner vi båda att vi är nöjda nu på att bo i lägenhet. Då allt är helt nytt här så finns det inget att renovera eller greja med, vilket är tråkigt. Man vill ju sätta sin egen prägel på boendet! Lite mer yta och en trädgård (uteplatsen är inte samma sak!) vore ju trevligt :) Får se om det blir någon husvisning inbokad i helgen.

Sedan firade vi såklart min käre pappa också. Nu har vi äntligen pustat ut i soffan här hemma och ska såklart titta på Sanningens Ögonblick! Så pinsamt att se men ett måste ändå :)

Kommentarer
Postat av: snickaren

den där v verkar vara en klippa som är händig håll hårt i han

2008-11-09 @ 21:15:05
Postat av: M i m m i s | D e s i g n

Vad roligt att titta på hus! Vi längtar tills vi också kan börja göra det :) Nu åker vi snart till Thailand - endast två dagar kvar :D Mycket som ska fixas innan och jag håller på att friskna till igen efter feber, frossa och illamående. Skönt att det börjar gå över så att jag slipper resa som sjuk!



Tack för senast, det var supertrevligt! Riktigt roligt! Hoppas att ni har det bra tills vi ses igen :)



Kramar

2008-11-09 @ 22:33:00
URL: http://mimmisdesign.blogg.se/
Postat av: Anonym

nej faktiskt inte. En utav de bästa högtiderna. Midsommarafton är också otroligt mysigt och kul.



Ja det kan jag tänka mig. Vill verkligen dit. Dock kostar det lite väl mycket slantar.



:)

2008-11-10 @ 18:21:17
URL: http://toriaw.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Ditt namn, tack!
Kom ihåg mig?

Har du någon mail? (publiceras ej)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad är det nu du vill säga?

Trackback
RSS 2.0