Påskdagen

Hoppas att ni hade det trevligt igår, det hade verkligen vi! Roligt att träffa släkten och maten var fantastisk. Vi åt nästan så vi trodde att vi skulle sprängas. Men det är väl så det ska vara vid högtider : )

Lillen fick träffa sin kompis igen, min kusins hund. En stor dalmatiner som är hur snäll och söt som helst! De nosade på varandra och bekantade sig lite. Allt var bra tills lilleman ville dricka ur hans skål (som för det första var stor som ett badkar), då blev det lite hotfullt med morrande och dylikt. Lillen tog naturligtvis det säkra före det osäkra och backade. Man kan aldrig veta hur en annan hund reagerar, och jag blev nog lite hispig som vanligt, haha. Lilleman tog sin tillflykt till sin transportbur för resten av kvällen, hans borg. Där kommer ingen åt honom och han kan känna sig trygg!

Ansvarsfull som jag är körde jag stora bilen hem. Den första sträckan är verkligen kringelikrok-vägar i skogen och jag var glad att det inte var alltför halt (tillräckligt illa att köra när det är mörkt resonerar jag). Trots fyrhjulsdrift kunde man för ett ögonblick ibland känna att däcken släppte - ett bevis på att man nog bör ta det lugnt!

Idag ska vi ta det lugnt innan det är dags att bege sig iväg senare i eftermiddag igen. Då blir det det mer renodlad påskmat för vår del, med skinka och allt det där som hör till! Dock inga påskägg för min del, det var några år sedan. Nu tvingas vi köpa vårt eget godis! : P

Hur hade ni det igår? Fick ni något påskägg?

image167



Kommentarer
Postat av: Bella

Jag fick iallafall ett påskägg :)
Så idag ska jag vräka i mig godis.
Sen får jag väll springa ett par varv i skogen för att förbränna allt haha =)

2008-03-23 @ 13:47:01
URL: http://contactghost.blogg.se

Vad har du på hjärtat?

Ditt namn, tack!
Kom ihåg mig?

Har du någon mail? (publiceras ej)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad är det nu du vill säga?

Trackback
RSS 2.0