Jumper

Som sagt såg vi Jumper igår.

Jag hade inga direkta förväntningar på den för egentligen hade jag inte hört så mycket, och visste i stort sett ingenting om handlingen!

Hayden Christensen (känd från en av de senare Star Wars-filmerna) och (allas vår stilikon) Rachel Bilson spelade alltså två av huvudrollerna, och de var bra båda två. Jumper handlar om en kille (Hayden) som en dag , när han går genom isen och håller på att drunkna, upptäcker att han kan teleportera sig själv till olika platser. Det vänder naturligtvis upp och ner på hans liv! Han lämnar den lilla stad han är uppvuxen i (plus sin barndomskärlek) för att dra fördel av sina nyupptäckta krafter.

Jag ska inte avslöja mer om själva handlingen, men filmen är väldigt fartfylld och händelserik med snabba miljöombyten. Det är aldrig en lugn stund utan handlingen drivs hela tiden framåt. Jag tycker inte att den gav mig någon direkt wow-upplevelse, men det var bra. Tillräckligt för att man hela tiden skulle vilja se mer och veta hur det egentligen går för karaktärerna.

Tycker ni om den här typen av action/äventyrsfilm (?) ska ni absolut se den!

Kommentarer
Postat av: Lexie

svar: ååh det låter som en film för mig :)

idag ska jag fira min pappa som fyler år :) själv då? :)

2008-03-16 @ 12:01:05
URL: http://musicofc.blogg.se

Vad har du på hjärtat?

Ditt namn, tack!
Kom ihåg mig?

Har du någon mail? (publiceras ej)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad är det nu du vill säga?

Trackback
RSS 2.0