Inte populärt

Något som verkligen inte är en populär tilldragelse här hemma är tyvärr något som är ganska nödvändigt ibland; kloklippning! Och det är inte mina klor det handlar om då, utan BBs såklart :)

Det är en evig kamp, och jag tycker så synd om lilleman. Går ju inte precis att förklara för honom att det bara är hans klor vi ska klippa, att det bara är för hans eget bästa. Önskar att det vore något som man kunde slippa. Sist fick pappa assistera, och då gick det bättre.

Har sett att vår lokala djurbutik kan göra det mot en liten ersättning, men det känns också fel att lämna ut honom till någon annan. Vill helst sköta det själv. Kanske vore bättre att köpa en annan klippare, som är lite mindre och kommer åt bättre...

Hur gör ni? Klipper ni era husdjurs klor själva?



Kommentarer
Postat av: Lollo

jag klipper min vovves klor själv, går superfint!

2008-03-27 @ 17:39:33
URL: http://www.confessionsbyme.blogg.se
Postat av: Elli

Ja, jag klipper hans klar själv, utan problem. Om man däremot försöker hålla fast honom blir det kaos.

Så istället lägger jag honom på sidan och sätter mig framför och håller bara i den tass jag ska klippa :)

2008-03-27 @ 19:09:01
URL: http://evc.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag köpte vår nuvarande kloklippare här: http://www.lechien.se/ProduktDetalj.aspx?productID=885&sc= och den har funkat riktigt bra. Vi klipper klorna en gång i veckan, lite lite grann bara. För att det ska bli en rutin för Enzo, och det är över på två minuter. Han säger inte ett ord.. Så duktig så:) I början var det dock en kamp, trots att han inte är så stor så är han envis! Har också en chihuahua:)

2008-03-27 @ 19:29:01
Postat av: Therese

Anonym: Tack för tipset! Var inne och kikade på kloklipparen och den ser bra ut. Blir kanske att vi beställer en sådan då! :)

2008-03-27 @ 20:00:29

Vad har du på hjärtat?

Ditt namn, tack!
Kom ihåg mig?

Har du någon mail? (publiceras ej)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad är det nu du vill säga?

Trackback
RSS 2.0