Fantastiskt!

Showen igår kväll var nåt helt otroligt - fantastiskt bra! En verklig upplevelse jag sent lär glömma.

Justin Shandor var så lik Elvis att man nästan kunde tro att det faktiskt var The King som var där uppe på scenen! Vilken röst, och vilket kroppsspråk! Tänk att ha en sådan talang, jag menar - vad är oddsen att födas så lik Elvis och dessutom med en sådan röst? Han var bara 21 år dessutom, från Las Vegas.

Det var mest äldre människor sm var där för at se honom, men det är kanske inte så konstigt. En äldre man kom fram till mig och min syster och sade att det var roligt att vi som var så unga kunde uppskatta den musiken. Jag undrar snarare hur man inte kan göra det! sedan sade han något som gjorde mig avundsjuk - han hade sett Elvis live! 1976 i Washington. Tänk att  ha varit med om något sådant!

Justin Shandor sjöng även My Way, som är en av mina favoritlåtar. Och ännu bättre blev det tom då han framförde Unchained melody. Det måste vara en av de bästa låtarna någonsin, jag får nästan rysningar när jag hör den! Och han gjorde den så otroligt bra! Att kunna beröra människor så med musik - då har man en gåva. Unchained melody ska också ha varit en av två låtar Elvis spelade hemma på sitt piano samma natt han dog. Det gör den bara mer känslosam.

Ett sorgligt människoröde. Men Elvis är ändå en livs levande legend. Och upplevelserna får igår kommer jag bära med mig!


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt namn, tack!
Kom ihåg mig?

Har du någon mail? (publiceras ej)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad är det nu du vill säga?

Trackback
RSS 2.0