Atonement

Härligt med lördag! En ordentlig sovmorgon slog vi till med idag för ovanlighetens skull, något lilleman verkligen inte har något emot.

Igår kväll såg vi äntligen filmen Atonement (Försoning på svenska) med söta Keira Knightley, som jag nämnt tidigare att jag gärna ville se. Den var verkligen över förväntan; otroligt bra! En klassisk kärlekshistoria med förhinder, som utspelas på 30-talet i vackra miljöer och med stilfulla kläder. Filmningen var lite annorlunda, man är ju så van vid allt Hollywoodiserat att det var roligt med något annorlunda. Man bjöds hela tiden på nya avslöjanden och överraskningar. Slutet var oförutsägbart, jag trodde inte alls att den skulle sluta som den gjorde.

En film som jag absolut kan rekommendera om ni har möjlighet att se den!

Som omväxling tror jag att vi ska se ytterliggare en film idag; Heartbreak Kid, med Ben Stiller och svenska Malin Åkerman i huvudrollerna. En lite annan genre än Atonement, men den verkar rolig! Såg att Jerry Stiller är med, han som spelar Arthur i Kung av Queens. Han är så rolig där! Vet inte så mycket om filmen men hoppas att den är bra.

Någon som sett den kanske?


Kommentarer
Postat av: Hannah

Oh, ska nog se den filmen då :D

Heartbreak kid var faktiskt inte alls så bra som jag hade hoppats på ;/ den är liksom rolig ibland, men jag vet inte.. tyckte inte att den levde upp till förväntningarna!

2008-03-01 @ 14:07:16
URL: http://hsomihg.blogg.se
Postat av: Marielle

den vill jag se =)

2008-03-01 @ 14:43:06
URL: http://mariellem.blogg.se
Postat av: Hannah

ja precis :D vem vet, du kanske tkr den är skitbra :P

2008-03-01 @ 15:30:03
URL: http://hsomihg.blogg.se
Postat av: Cissi

Atonement är en riktig kanon film. Men orättvisst slut om du frågar mig! Men verkligen en film man inte för missa

2008-03-03 @ 23:28:29

Vad har du på hjärtat?

Ditt namn, tack!
Kom ihåg mig?

Har du någon mail? (publiceras ej)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad är det nu du vill säga?

Trackback
RSS 2.0