Fullt upp!

Det är riktigt härligt med lite helg - något jag verkligen var i behov av! De senaste dagarna har det varit fullt upp så jag känner mig halvt död idag. Det har varit en otroligt tuff vecka på jobbet som jag är stolt att jag klarade av. Känns desto bättre när man dessutom får beröm för vad man gjort :)

I torsdags efter jobbet var vi iväg och grillade hos mina föräldrar, träffade en gammal bekant och det bjöds på god mat, prat, skratt och tom lite sol. Det har som sagt regnat en hel del i veckan, och jag fuskade dessutom i fredags och tog jeepen till jobbet :) Jag gillar inte att bli blöt och det var inget promenadväder direkt.

Igår kväll var det grillfest hos svärföräldrarna och i vanlig ordning bjöds det på ett överdåd av mat; oxstek, kycklingfilé, kebabspett, fläkkött, potatisssallad, potatisgratäng och en massa sallad. Plus den hemmabakade fikan efteråt...  Ganska mycket med tanke på att vi inte ens var tio pers... En kusin från "fäderneslandet" (Island) var på besök, och jag lyssnade på isländska hela kvällen, haha. Det roliga är att man börjar förstå en hel när de pratar. I början lät det mest som något helt obegripligt! De skrattade lagom när jag försökte mig på att säga något på isländska... Jag kan säga som så mycket att det är en hel del märkliga ljud att uttala på det språket som man inte är van vid!

Någon gång inom en inte alltför avlägsen framtid har vi blivit lovade en resa dit. Spännande! Sist blev det inte av, men omständigheterna var inte de roligaste heller då så vi hoppas det blir bättre nästa gång.

Men först har vi två andra resor att se fram emot; USA och Thailand. Inte illa det heller :) Håller på att längta mig tokig!

Just nu längtar jag efter något annat gott som vi ska ha ikväll - tacos!  Och mitt i allt börjar det åska också. Oväntat! Ser ut att vara upplagt för en lugn hemmakväll med filmmys...

Bild från Aftonbladet

Kommentarer
Postat av: S A R A

kika gärna in på min blogg & kommentera vad du tycker om min kjol jag sytt =)

2008-07-13 @ 17:57:52
URL: http://zaaurahs.webblogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Ditt namn, tack!
Kom ihåg mig?

Har du någon mail? (publiceras ej)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad är det nu du vill säga?

Trackback
RSS 2.0