Julstök

Lika roligt som det är att plocka fram alla julsakerna i början av december, lika tråkigt är det när de ska bort! Det kommer en dag när julen trots allt känns ganska avlägsen och man inser att det inte går att hålla kvar den där mysiga julkänslan längre, hur mycket man än vill. Idag var en sådan dag.

Jag har tagit bort alla ljusstakar, stjärnor och tomtar, rensat granen (en plastig sådan) på sin utsmyckning, förbannat ljusslingan som aldrig vill passa i samma fina, lilla låda som när man köpte den och, sedan när allt var gjort, sett mig omrking och noterat att vad tomt det känns!

Lyckligtvis kommer det en jul även i år, även om  man snällt får vänta ett tag.

Nu börjar jag nästan bli lite nervös
. Ska iväg på introduktion i eftermiddag för ett nytt jobb. Hoppas naturligtvis på att det ska vara något som är någorlunda intressant.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Hej,hej!Alltid lika kul att hitta bloggar med vavvaägare! Har oxå en chi.kille!
ha så gött!

2008-01-09 @ 13:58:17
URL: http://www.littleworldofziff.blogg.se
Postat av: Anonym

det håller jag med om =/

2008-01-09 @ 15:45:08
URL: http://helenascity.blogg.se

Vad har du på hjärtat?

Ditt namn, tack!
Kom ihåg mig?

Har du någon mail? (publiceras ej)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad är det nu du vill säga?

Trackback
RSS 2.0