Försoning

Den film som jag nu är mest sugen på att se är Atonement, eller Försoning, som den heter på svenska, med Keira Knightley i huvudrollen. Efter vad man sett på reklamen och hört verkar den vara riktigt bra!

Filmens handling tar sin början i England, innan andra världskriget (är det något jag gillar så är det filmer som utspelar sig långt tillbaka i tiden!). Då 13-åriga Briony bor tillsammans med sin familj på enorm herrgård. Hon blir förälskad i sonen till tjänstefolket på gården, Robbie. Därför har hon svårt att acceptera att hennes äldre syster Cecilia och Robbie får känslor för varandra och inleder ett förhållande. Svartsjukan driver henne till att anklaga Robbie för ett brott han inte begått...

image34

Visst låter det spännande?!
 
Keira Knightley
är en väldigt duktig skådespelerska, det är svårt att tro att hon är så ung som hon är eftersom hon hunnit med så mycket redan! Jag gillade henne även i Pride and Prejudice där hon spelade den egensinniga Elizabeth Bennet.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt namn, tack!
Kom ihåg mig?

Har du någon mail? (publiceras ej)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad är det nu du vill säga?

Trackback
RSS 2.0