Rent hus

Vet inte riktigt vad det kan bero på; antingen blir man inspirerad och upp-piggad av det fina vädret utomhus, eller så var det skräckpropagandan igår kväll på tv 4, som gör att jag planerar att ta tag i städningen här hemma. Det svåraste är att komma igång med hela processen, sedan går det ganska fort!

Jag tycker att det är skönt att klara av sådana saker i slutet av veckan så är vi helt lediga i helgen sedan, och kan göra sånt som är roligt istället! Det är naturligtvis inte alltid man har möjlighet eller ork att lägga upp det så här, men om det går så tycker jag det är toppen!

dagens schema står alltså städning, ett par ärenden att uträtta i stan, kanske lite läsning i den nya boken och att gå med BB till parken för att mata änderna. Onödigt att slänga gammalt bröd när det kan glädja fåglarna ju! De ser så roliga ut när de kommer vaggandes och kvackar alltid upphetsat med varandra. Lilleman brukar vara ganska fascinerad av dem, men jag tillåter aldrig att han jagar dem. De är ju så söta!

Så, dags att komma igång med sysslorna! Efter lite bloggning bara...

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Ditt namn, tack!
Kom ihåg mig?

Har du någon mail? (publiceras ej)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad är det nu du vill säga?

Trackback
RSS 2.0